Pages

Tuesday, May 25, 2010

++PTPTN++



waduh..waduh hampir 2 tahun aku tak bayor ptptn niey. bukan ape ..semenjak koje kat cyber ni budget asyik burst jek.. abeh p bagi kat petronas dgn tol jek.. nyesal plak tak buat potongan gaji masa mula keje dulu.. skrg da tertunggak.. hati pun asyik tak tenang jek..maklumle beli mende len bleh plak.. utang tu tak bley byr plak..waaaaaa

maka aku berazam akan menyetelkan utangku di PTPTN secepat mungkin. Mungkin pada org len mende ni
cam remeh jek..tapi bila aku beli bende2 keperluan dan kehendak asyik teringat jek utangku kat PTPTN ..maklumle dengan duit tu le dpt belajor kat UiTM dulu.. yang mana dengan diplomanye itu le dpt pulok koje kat TM huhuhu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hadith : Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:” Berhati-hatilah kamu dalam berhutang, sesungguhnya hutang itu mendatangkan kerisauan di malam hari dan menyebabkan kehinaan di siang hari.” [Riwayat al-Baihaqi ]- kredit to this blog.

1 comments:

Hidaya a.k.a IbuBalqis said...

ngeeee....sesame ler kite....bile nk byr utang PTPTn ni cm liat aje kan...duit dah habih lame dah.....tu lah...mmg samelah perasaan tu ...ngee ngee